English
چهاردهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران: فرهنگ و برنامه درسی

معرفی

فرهنگ زیر بنای هرنوع فکر و عمل انسانی است که تعلیم و تربیت به مانند سایر فعالیت های بشری در درون آن صورت می گیرد. فرهنگ ظرفی است که فعالیت دیگر انسان را به عنوان مظروف در خود می گیرد. از این رو تصمیم ها و اقدام هایی که زمینه تهیه برنامه درسی، تدریس، ارزشیابی، پژوهش، فعالیت یادگیرنده و نقش هدایتی موسسه آموزشی اتخاذ می شود، تحت تاثیر این مهم قرار می گیرد. تبادلات فرهنگی جوامع مختلف در عصر امروز با بهره گیری از فناوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطی که موجب شده فرهنگ بومی کشورها در سطح وسیع از فرهنگ سایر کشورها تاثیر پذیرفته و بر آنها تاثیر بگذارد. بر این اساس فرهنگ می تواند بر مبانی، طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه درسی در سطوح آموزش عمومی و آموزش عالی تاثیر بگذارد. از طرفی فرهنگ و بستر اجتماعی دستاوردهای علمیو تربیتی نظام آموزشی را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین با توجه به نقش فرهنگ در شکل دهی فرآیندهای فکری و عملی اجتماع و نقش برنامه درسی در آن «چهاردهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران» به بررسی این موضوع اختصاص یافته است و اهداف این همایش به قرار زیر است.  

محورها
Skip Navigation Links.
Collapse دسته بندیدسته بندی
نظریه فرهنگی برنامه درسی
خاستگاه های فرهنگی برنامه درسی
فرهنگ و مبانی فلسفی برنامه درسی
فرهنگ و مبانی سیاسی و جامعه شناختی برنامه درسی
فرهنگ و مبانی دینی برنامه درسی
فرهنگ و مبانی روانشناختی برنامه درسی
جایگاه فرهنگ در اسناد بالادستی نظام برنامه درسی ایران
گفتمان های فرهنگی برنامه درسی
تاثیر متقابل فرهنگ بر تحولات فناورانه از طریق برنامه درسی
نهادهای فرهنگی و برنامه درسی
1-2) قومیت در برنامه درسی پیش دبستان، دبستان و متوسطه
فرهنگ و موضوعات درسی در دوره پیش دبستان، دبستان و متوسطه
فرهنگ و نوآوری های برنامه درسی
فرهنگ مدرسه
فرهنگ و سطوح برنامه در دوره های پیش دبستان، دبستان و متوسطه
نقش فرهنگ در اشتغال و انتخاب رشته در دوره متوسطه
فرهنگ و اجرای برنامه درسی
جایگاه فرهنگ در برنامه درسی رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش
مطالعات تطبیقی فرهنگی در برنامه درسی دوره ابتدایی و متوسطه
فرهنگ و عناصر برنامه درسی پیش دبستان، دبستان و متوسطه
کارکرد برنامه درسی در پرورش فرهنگی دانش آموزان
موانع فرهنگی بهبود برنامه درسی مدارس
برنامه درسی چند فرهنگی در آموزش عمومی ایران
فرهنگ، خانواده و برنامه درسی
فرهنگ و عناصر برنامه درسی پیش دبستان، دبستان و متوسطه
کارکرد برنامه درسی در پرورش فرهنگی دانش آموزان
موانع فرهنگی بهبود برنامه درسی مدارس
برنامه درسی چند فرهنگی در آموزش عمومی ایران
فرهنگ، خانواده و برنامه درسی
فرهنگ و تلفیق فناوری اطلاعات در برنامه درسی دانش آموزان
1-3) فرهنگ رشته ای و برنامه درسی آموزش عالی
نقش فرهنگ در برنامه درسی دانشگاه های مجازی
نیازهای فرهنگی دانشجویان دانشگاه ها
فرهنگ پژوهش در دانشگاه ها
فرهنگ دانشجویی نظیر؛ کارکرد تشکل های دانشجویی، فرهنگ خوابگاهی و تعاملات علمی دانشجویان
نقش برنامه درسی دانشگاه ها در پژوهش
اخبار
  • دسترسی سریع
    تاریخ های مهم

    تاریخ های مهم:

    زمان برگزاری: 11 و 12 شهریور 1395

    دریافت چکیده: 31 اردیبهشت1395

    اعلام نتایج چکیده: 15 خرداد1395

    دریافت متن کامل: 15 تیر1395

    نتایج داوری: 15 مرداد1395

    ثبت نام در همایش: 15 مرداد 1395

    ثبت نام اضطراری با هزینه اضافی: تا سه روز قبل از همایش

    چاپ چکیده: 1 شهریور

    اطلاعات کنفرانس
     
    دانشگاه بوعلی سینا همدان
    روزهای کنفرانس:
    از 1395/06/10 تا 1395/02/12
    دبیر علمی : دکتر فرهاد سراجی
    دبیر اجرایی : دکتر محمد رضا یوسف زاده چوسری
    كليه حقوق اين پورتال‌ برای پایگاه استنادی علوم جهان اسلام محفوظ است.
    طراحی و اجرا: شرکت آداک